Zoals je je vast nog zult herinneren, hebben wij afgelopen najaar het tienjarig bestaan van de Landerij gevierd. Dat was een heuse mijlpaal. Inmiddels is het zaak om onze blik op de toekomst te richten. Wat die ons zal brengen, hebben we voor een groot deel zélf in de hand. Het bestuur heeft Katalys – bevlogen deskundigen die als vrijwilligers lokale initiatieven ondersteunen (katalys.nl) – gevraagd om te helpen een gedeelde visie op de toekomst van de Landerij te formuleren. Waar komt de komende jaren de focus te liggen?

In dit verband is op 24 juni jl. een sessie belegd met alle teamtrekkers en bestuursleden, voorbereid en begeleid door een tweetal vrijwilligers van Katalys. De bijeenkomst heeft geleid tot enkele nieuwe, inspirerende uitgangspunten en doelstellingen. De opbrengst zal nu worden uitgewerkt tot concrete formuleringen. Na de zomer zal ook duidelijk zijn welke acties nodig zijn om een en ander uit te voeren en de betrokkenheid te verbreden. Wordt vervolgd, dus.

